Reklamationsprocedure

SEC DATACOM yder 1 års garanti fra fakturadato. På enkelte produkter ydes der garanti i en længere periode. Disse produkter er specielt mærket med garantiperiodens længde. Garantien dækker udelukkende fabrikationsfejl, og dækkes af producenten selv.

SEC DATACOM udbedrer uden unødig ophold fejl under garantien – behandlingstiden er normalt 14 dage.

SEC DATACOM kan tilbyde leje af produkter i reparationsperioden.

DOA-produkter defineres som produkter, der fejler første gang, du tænder for produktet.

DOA-produkter skal også anmeldes via vores online RMA-formular. Anmeldelse af DOA skal ske inden for de første 8 dage efter, du har modtaget produktet, ellers vil produktet overgå som en almindelig garantireparation. Afhængig af enkelte producenters vilkår vil der enten blive foretaget en swap af DOA-enheden eller den vil blive repareret og returneret.

Garantien dækker ikke fejlbetjening, fejlinstallation, skader sket som følge af f.eks. lyn og torden eller noget tab overhovedet som følgevirkning af fabrikationsfejlen.

SEC DATACOM bestemmer om en fabrikationsfejl kan udbedres, eller om produktet erstattes med et nyt produkt med tilsvarende funktionalitet.

Medmindre andet er aftalt med en produktchef i SEC DATACOM, kan vi ikke tilbyde ombytning af den defekte vare.

Reparation udenfor garantiperioden vil kunne tilbydes efter gældende timepris, som pt. er kr. 1.600,- ekskl. moms + reservedele eller ifølge tilbud.

 

Returnering af købte produkter til SEC DataCom kan kun ske efter forudgående aftale med din produktchef i SEC DATACOM. Returvaren skal desuden følges af kopi af faktura samt sendes i ubeskadiget original emballage inkl. alle dele ifølge enhedens pakkeliste.

Købte produkter kan ikke returneres senere end 14 dage efter fakturadato. Ved returnering af en i øvrigt korrekt leveret vare foretages et fradrag på 10 % (min. kr. 200,- ex. moms) af fakturaværdien ved kreditering.

SEC DATACOM tilbyder reparation af defekte varer mod forevisning af et RMA nummer,  faktura samt udførlig fejlbeskrivelse. En fejlbeskrivelse som “Død” er ikke en udførlig beskrivelse.

Inden enheden fremsendes til reparation forventes det, at man har testet med nyeste firmware.

Ved fremsendelse af den defekte enhed til SEC DATACOM til reparation, skal der vedlægges et RMA nummer, som udleveres af SEC DATACOM

Hvis en vare er sendt til SEC DATACOM til reparation uden et gyldigt RMA nummer, forbeholder vi os ret til at sende varen retur med en opkrævning på fragt for returnering.

Hvis et produkt fremsendt til reparation ikke er fejlbehæftet, forbeholder SEC DATACOM sig ret til at opkræve et gebyr på min. kr. 375,- ekskl. moms.

Køber afholder normalt forsendelsesomkostninger ved fremsendelse og returnering.

For at få et defekt produkt repareret, kræves et RMA nummer, som du kan få ved at udfylde en RMA-formular.